Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si odpočinout od sociálních sítí (a udělat radost vašemu mozku)

Text: Nga Luongová/15.8.2017
Máme pro vás několik rad, jak si dát pauzu od tabletů, telefonů, počítačů nebo televizí, abyste se mohli soustředit na věci, díky kterým se budete cítit produktivnější, méně vystresovaní... prostě šťastnější!

1. Nepoužívejte telefon během jídla

Znáte něco nezdořilejšího než si u večeře prohlížet novinky na Facebooku? Plně se věnujte se své společnosti a užívejte si přítomnost.

2. Vypněte si upozornění

Protože není opravdu nutné kontrolovat mobil každých 5 minut. Vypněte si vyskakovací oznámení a přesvědčíte se, že je naprosto zbytečné vědět, kolik lidí a kdo přesně vám lajknul fotku.

3. Pořádně si rozmyslete stalkování

Občas nepotřebujete vidět věci, které nechcete vidět, tak s tím laskavě skončete. Stalkování je obrovský žrout času, který dokáže ublížit vašemu sebevědomí. A to nechcete. 

4. Nepoužívejte v práci sociální média

Nemíchejte dohromady váš osobní a profesionální život. S mobilem v ruce nejsme tolik efektivní, leda kdyby to byla vaše náplň práce.

5. Omezte sledování účtů, které jsou k ničemu

Sledujete celý klan Kardashianů/Jennerů? Co Victoria's Secret modelky? Zeptejte se sami sebe: Za jakým účelem? Slouží to jako motivace jak se dostat do formy? Pokud ne, tak unfollow prosím. 

6. Používejte telefon jenom na volání

Udělejte si v mobilu pořádek a vymažte si aplikace, které od stažení zůstaly nedotčené (hej, najednou máte dokonce víc paměti!). Schválně. Spočítejte si, kolik aplikací denně otevřete a aktivně používáte. 

10. Přečtěte si knížku

Vážně. Vyměňte telefon za knihu. Nedávná studie prokázala, že čtenáři dobrodružných knih jsou šťastnější a méně stresovaní. Myslete na něco jiného než na králičí filtry na Insta Stories. 

11. Nespěte s elektronikou

To vám pomůže usnout dřív a nabrat víc energie než obvykle. A pokud vám mobil slouží jako budík, dejte si ho na druhou stranu pokoje. Nejenom, že konečně vstanete z postele, ale ráno nebudete mít nutkání si prohlížet Instagram a strávit nad ním zbytečně hodně času.

12. Běžte ven

Udělejte si o víkendu digitální detox, nechte telefony doma a vyražte do přírody. A pokud ho potřebujete na focení, tak ho tedy používejte pouze pro tento účel. Snímek můžete na ten Instagram nebo Facebook hodit klidně nasledující týden.

13. Omezte sdílení příspěvků

Neříkám, že byste měli přestat sdílet příspěvky, ale zamyslete se nad tím, zda opravdu potřebujete sdílet virální videa bez hlubšího smyslu, oznamovat všem svým 'přátelům', že se zrovna nacházíte na letišti Václava Havla nebo postovat 5tisekundové abstraktní záznamy z koncertu (také vás iritují lidé, co se dívají na koncert přes displej?). 

14. Zabavte se

Rozvíjejte vaše schopnosti a dovednosti, věnujte se koníčkům, zkuste se přihlásit na kurz jógy, pletení nebo japonštiny. Možností je nekonečno, stačí občas vyskočit ze své komfortní zóny. S každým malým pokrokem budete mít čím dál lepší náladu.

15. Inspirujte ostatní

Pokud máte děti nebo malé sourozence, snažte se jim vysvětlit, že reálný svět se nachází offline. Ne všechno je krásné jak na Instagramu, kam lidé přispívají fotografie svého dokonalého já. Ujistěte se, že navštěvují bezpečné stránky a jsou dostatečně informovaní o problematice kyberšikany.

Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama