7 užitečných tipů, jak se dostat co nejrychleji do formy

13.3.2017|Sonja Ćuková, Foto: GettyImages|diskuze

Jaro už je tu a my zjšťujeme, že abychom do léta stihli být ve formě, je na čase s tím něco udělat.

1. Jezte víc ovoce. Nemyslíme tím po kilech, i ovoce má spoustu cukru. Nezapomeňte si ale každý den dát alespoň jedno jablko. Ovoce můžete skvěle zakomponovat i do snídaně. Pokud jste milovníci smoothie tak jako my, pak víte o čem mluvíme. Pořád lepší než tabulka čokolády, co říkáte?

2. Pozor na to, jakou zeleninu konzumujete. Fitness trenéři radí večer po cvičení jíst už k bílkovinám jen zelenou zeleninu. Pokud se ale nechcete až tak trápit, klidně si udělejte salát i s rajčaty a okurkami. Vyhnuli bychom se ale kukuřici, červené řepě a mrkvi, které v sobě už nesou vyšší podíl cukru.

3. Zapomeňte na perlivou vodu. Kolem pití perlivé vody koluje spousta mýtů. Někdo namítá, že způsobuje pomerančovou kůži, která je tolik nežádoucí. Ať  už je to pravda nebo ne, za fakt, že se po ní cítíme nafouklí a ploché břicho bychom hledali jen těžko, můžeme dát ruku do ohně.

4. Do svého jídelníčku zařaďte potraviny bohaté na vlákninu – jablka, hrušky, čočku, fazole, ovesné vločky, brokolici, pohanku, cizrnu či avokádo.

5. Pohyb. I když se říká, že 70 % úspěchu tvoří vyvážený jídelníček, bez pohybu se neobejdete. Především v případě pokud nechcete vypadat dobře jen v oblečení, ale i bez něj. Diety vám krásné tělo zkrátka nevytvarují.

6. Cvičte nejlépe po ránu a nalačno. Výhodou je, že po ránu začnete ihned spalovat tuky a svůj metabolismus si nastartujete dopředu na celý den. Vy budete sedět v kanceláři a tělo bude ještě spalovat. Nezní to nádherně?

7. Spěte kvalitně a minimálně osm hodin. Věděli jste, že i během spánku se hubne? Tělo má co dělat, aby regenerovalo a vypořádalo se s tím, co zažilo během celého dne. Navíc právě během spánku regenerují a sílí svaly, které dostaly v průběhu dne zabrat ve fitku.