Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

10 tipů, jak vyzrát na přebytečná kila

redakce/22.4.2014

Pomalu se nám blíží léto a s ním čas, kdy budeme muset odložit všechny vrstvy svetrů a kabátů a podívat se pravdě zpříma do očí. Zima byla jako vždycky dlouhá, a abyste si nadcházející léto pořádně užila, je potřeba ho přivítat v co nejlepší kondici. Chopte se proto příležitosti a využijte jarní měsíce k získání vaší vysněné postavy. Připravili jsme pro vás 10 tipů, se kterými vám půjde hubnutí (skoro) samo.

1. Stanovte si jasný cíl

Chcete shodit jen pár přebytečných kil po zimě, nebo se chcete dostat z velikosti 42 na velikost 36? Buďte k sobě upřímná hned od začátku a stanovte si krátkodobé i dlouhodobé cíle, kterých chcete dosáhnout. Danému cíly pak přizpůsobte řežim, kterého se opravdu držte a nepodvádějte. Ve finále byste ošidila jen sama sebe. Aby se vám hubnutí vyplatilo, je potřeba si postavu udržet. Zapomeňte proto na nesmyslné jednorázové diety a připravte se na běh na dlouhou trať.

2. Pořiďte si motivaci

Motivací celé hubnutí končí i začíná. Díky ní se vyburcujete k lepším výkonům a bude vás hnát dál ve chvíli, kdy budete se silami i s odhodláním v koncích. Ať už jsou pro vás motivací k hubnutí kalhoty z loňské kolekce, nová láska, nebo letní dovolená, je dobré mít ji stále na očích. Máte vzor své vysněné postavy? Nalepte ho na ledničku, uložte do telefonu nebo schovejte do kabelky. Ve slabších chvilkách pak stačí mrknutí, abyste dostala nový příval energie.

3. Zařaďte do programu pravidelný pohyb

Ruku na srdce, bez pravidelného pohybu se hubnout prostě nedá. Aby se z pravidelného cvičení nestala nudná povinnost, vyberte si aktivitu, která vás bude opravdu bavit. Ideální je rozmanitost, snažte se proto kombinovat posilování, kardio a protahování. Pokud jste úplný nováček, nebojte se oslovit odborníka nebo si pořídit osobního trenéra. Před cvičením se nezapomeňte pořádně rozehřát, vyhnete se tím zbytečným zraněním a vaše úsilí bude mnohem efektivnější. 

4. Upravte si jídelníček

K vysněné postavě vám nepomůže hladovka, ale správná úprava jídelníčku. Smyslem není omezit na měsíc všechno, co máte rádi, a po měsíci se vrátit zase zpátky ke starým návykům. Smyslem je nastavit si režim tak, aby fungoval z dlouhodobého hlediska. Uvidíte, že po prvních shozených koligramech se budete cítit líp a větší bude i vaše odhodlání. Nejdůležitějším jídlem by pro vás měla být vždy snídaně, ze které tělo čerpá energii na celý den. Pokud ráno tělo správně nastartujete, nebude se hlásit o svoje práva později. Dobrou zprávou je, že si po ránu můžete trochu zahřešit. Tělo vám totiž sladký croissant spíš odpustí ráno než večer. Ale pozor, všeho s mírou! Mimo to je ve stravě důležitá pestrost. Zařaďte do jídelníčku maso, ryby, sýry, dopřát si ve střídmém množství můžete i rýži, brambory a těstoviny. Velkým nepřítelem hubnutí jsou soli, které v těle zadržují vodu, snažte se tedy vyhnout smaženým a slaným jídlům a nahraďte je čerstvým ovocem a zeleninou. 

5. Dodržujte pitný režim

Dostatečný přísun tekutin je základem zdravého hubnutí, především pak ve chvíli, kdy se věnujete fyzické aktivitě. Vypít byste během dne měla alespoň dva litry neslazené vody. Začít můžete už ráno po probuzení, nastartujete tím metabolismus. Přísun tekutin dodržujte v průběhu celého dne, vyhněte se ale slazeným limonádám, které mají vysoký obsah kalorií. 

6. Eliminujte kouření a alkohol

Alkohol a kouření do správné životosprávy zkrátka nepatří. Kvůli skleničce bílého nebo jedné pohotovostní cigaretě se samozřejmě svět nezboří, z dlouhodobého hlediska byste se ale měla časté konzumaci vyvarovat. Alkohol obsahuje stejně jako slazené nápoje velké množství prázdných kalorií, které vám ke štíhlé linii rozhodně nepomůžou. Navíc se po větším množství alkoholu hůř vyspíte a další den se budete ke cvičení těžko přemlouvat.

7. Mlsejte chytře

Na každou z nás občas přijde chvilka, kdy si prostě musíme na něčem smlsnout. Dost často pak sáhneme po tom, co máme zrovna po ruce, což nedopadne vždycky dobře. Podobným situacím se vyhnete, když si domů pořídíte zdravé mlsání pro podobné případy. Tím může být například hroznové víno, oříšky, kvalitní hořká čokoláda s vysokým obsahem kakaa nebo v malém množství i gumoví medvídci. V mlsání se nezapomeňte řídit pravidlem: kvalita před kvantitou. Také funguje mlsání si dopředu naplánovat! Například pokud budete celý týden zodpovědná, udělejte si z každé neděle odpočinkový den a dopřejte si sladkou odměnu. (pozn.: Pokud jste v týdnu podváděla, na odměnu zapomeňte a běžte se radši proběhnout!)

8. Vsaďte na pravidelnost

Pravidelnost je při hubnutí nesmírně důležitá. Cvičením dvakrát do měsíce postavu ani svědomí nespasíte, teprve pravidelný pohyb s sebou přinese viditelné výsledky. A o ty nám jde, no ne? Stejně jako pravidelnost při cvičení jsou důležité i pravidelné návyky ve stravování a odpočinku, snažte se je tedy maximálně dodržovat.

9. Relaxujte

Aby se vaše tělo správně vyvíjelo, je potřeba dbát na spánek a odpočinek. Ten je ve finále stejně důležitý jako pravidelný pohyb. Při nedostatku odpočinku se vám zpomalí metabolismus a hubnutí pak půjde hůř. Mimo jiné budete víc unavená a nebudete mít na cvičení chuť  ani energii. Jako relaxační záležitost můžete vyzkoušet třeba saunování, zbavíte se při něm škodlivých toxinů, posílíte imunitní systém a vaše pleť bude jemnější a zdravější. V neposlední řadě je pravidelné saunování také skvělým bojovníkem proti celulitidě.

10. Buďte trpělivá

Zdravé hubnutí je dlouhodobý proces, který nese ovoce pomalu, nečekejte tedy zázraky hned po prvním dni. Trpělivost a vytrvalost vám však po pár týdnech a měsících přinesou viditelné výsledky, ze kterých se můžete radovat po celý rok. Nezapomínejte, že rozhodnutí, která uděláte dnes, ovlivní to, jaký bude váš zítřek. 

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole