Přejít k hlavnímu obsahu

@WORK: Být krásná a vysoká nestačí, říká Lenka Horová Jochová

Připravila: Nga Luongová, foto: archiv MF Dnes, Michal Sváček/12.11.2017
Zakladatelka modelingové agentury MY Model Agency se pohybuje ve svém oboru přes dvacet let, stála u zrodu českých módních magazínů a nyní zastupuje světově uznávané topmodelky jako je například Karolína Kurková nebo naše listopadová cover girl Hana Soukupová.

Kdy jste se začala angažovat v modelingovém průmyslu a co vás vedlo k vytvoření agentury My Model Agency?
V modelingovém a módním průmyslu jsem od roku 1995. Byla jsem u začátku módních časopisů jako Elle, Esquire, Cosmopolitan nebo Harper’s Bazaar. Bylo to jedno z nejhezčích období v módě u nás. V modelingu jako takovém jsem se začala angažovat v roce 1998 a mezitím jsem prošla dlouho cestu. MY Model Agency beru jako projekt, kde se schazejí všechny mé dosavadní zkušenosti. Jak profesní tak životní. Dobré i špatné. Mám přesnou představu o tom, jak by měla modelingová agentura fungovat a co můžu předávat jak modelkám tak lidem, se kterými pracuji.

Co vás odlišuje od ostatních agentur? 
Jsme a chceme být velmi selektivní agentura s personálním managementem. Kvalita je pro nás důležitější než kvantita. Chceme pracovat s nejlepšími klienty jak u nás tak v zahraničí. Tomu by měla odpovídat i kvalita modelek. Když ustoupíte z kvality modelek, budete muset ustoupit i ve výběru klientů a pracovat s lidmi, se kterými byste nepracovali jen proto, abyste uživili modelky a zaměstnance. A my chceme pracovat s těmi nejlepšími.

Jaký je váš největší kariérní úspěch?
Těch momentů bylo samozřejmě víc. To, že stojíte u zrodu kariéry jedné z historicky nejúspěšnější českých tomodelek Hany Soukupové a radujete se ze všech kampaní a titulek na té nejvyšší světové úrovni. Nebo když vám zavolá další česká supermodelka, Karolína Kurková, že bude moc ráda, když ji budete zastupovat. A nebo když nová tvář z vaší nové agentury v šestnácti letech exkluzivně předvádí na přehlídce Saint Laurent v Pařiži pod Eiffelovkou, a navíc je to jedna z jejich prvních prací. Je tohle úspěch? Myslím, že ano! Ale důležité je se radovat z maličkostí a vidět, že se vy i lidé kolem vás posouvají.

Co vás fascinuje na vaší profesi? Jaká je největší výzva? 
Když najdete na ulici nějakou novou tvář. Během pár minut většinou vím, jak by se s ní dalo pracovat. Pak se to stane a vy ji vidíte někde v Paříži či Milaně na přehlídce nebo v časopise, a to se mi chce i po těch více než dvaceti letech vždycky brečet!

Jaké změny v businessu jste zaznamenala za posledních 20 let?
Kromě toho, že jsme neměli před 20 lety mobilní telefony, internet ani digitální fotografii, což už samo o sobě je největší rozdíl. Dnes je mnohonásobně více modelek i modelingových agentur, fotografů či klientů.

Vyhledáváte nové tváře přes sociální média jako je například Instagram?
Ano, sociální sítě jsou velkou součásti jak našeho scoutingového tak marketingového plánu.

Jaké předpoklady by měly vaše modelky a modelové splňovat?
Kromě fyzických předpokladů jako výška a míry je velmi důležité mít práci modelky nebo modela rád a být pro ni připravený hodně obětovat. Je to život dost často v letadlech a v hotelech, bez přátel či běžných vztahů a zájmů, jaké mají vrstevníci. Rozvíjet se a na sobě pracovat. Dnes už nestačí být vysoká a krásná. Konkurence je veliká.

Máte radu pro začínající modelky? 
Nejdůležitější je výběr správné agentury! Nikdy nepodepisujte smlouvu s agenturou, která je na 3 roky a více a bez možnost výpovědi v případě nespokojenosti. Většina agentur u nás využívá toho, že mladé dívky a jejich rodiče nemají žádné zkušenosti a oboru nerozumí. Snaží se jim namluvit, že jim budou dávat know-how, pracovat na jejich kariéře, a že k tomu pořebují co nejdélší čas. Je to nesmysl, nenechte se přesvědčit. 

Jak byste definovala slovo ‘sebevědomí‘?
Myslím, že sebevědomí hodně vychazí ze spokojenosti sama se sebou a ve víře v sobě.

Co by měli ostatní vědět o vašem povolaní?
Je to kombinace kreativity, businessu a PR. Kromě toho, že byste měli mít dobré oko na modelky, orientovat se v módě, fotografii, mediích či reklamě... Tedy vytvářet určitou image. Musíte ale taky vědět, jak prodávat a jak se v businessu dostat tam, kam potřebujete.

Jaká je nejčastější mylná představa o světě modelingu? 
Určitě je odlišná představa o modelingu v ČR a v zahraničí. Myslím, že se tady všeobecně dost zaspalo. Už nestačí fungovat jako recepční a čekat, jestli zavolá nějaký klient nebo bude probíhat nějaký casting. Musíte mít jasnou představu o tom, co chcete a jak se tam dostat.

Jaké jsou vaše plány do budoucna? Kde vidíte MY Model Agency za 5 let?
Kromě toho, že to bude úspěšná, zavedená agentura a značka nejen u nás, ale doufejme i v dalších zemích střední a východní Evropy. Taky bych chtěla, abychom měli naši práci stále rádi. My i naše modelky.

* Sledujte Lenku Horovou Jochovou na Instagramu @lenkajoch a MY model agency na @mymodelagencywww.mymodelagency.cz.

Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama