Přejít k hlavnímu obsahu

MASTERCLASS: Láska v práci

Text: Klára Jappelová, foto: Getty Images/15.1.2018
Velkou část svého života prožijeme v zaměstnání. Není tedy divu, že právě tam vznikne mnoho vztahů. Zamilovaní lidé mají více energie, jsou motivovanější, přichází s lepšími nápady.

Na druhou stranu může vztah na pracovišti negativně ovlivnit vaše šance na povýšení, komplikovat pracovní vztahy a v případě rozchodu vám zaměstnání řádně znepříjemnit. Jak to udělat, abyste nakonec nebyli bez vztahu i bez práce?

1. Na počátku každého vztahu je obvyklá určitá míra opatrnosti a o vztazích v práci to platí dvojnásob. Nezapomeňte však, že stačí jeden kolega, který vás potká ruku v ruce – a je po tajemství. Šíření takové senzace může být škodlivější, než když svůj vztah odtajníte po pár týdnech randění sami.

2. Zkuste omezit tělesný kontakt s vaším partnerem či partnerkou v zaměstnání na minimum. V práci jste v první řadě zaměstnanci a kolegové, příliš uvolněné chování bude za chvíli ostatním na obtíž. Také láskyplná oslovení patří do doby, kdy nejste v zaměstnání, a milostná komunikace poslaná přes pracovní e-mail může být zachycena bezpečnostními filtry. Určitě nechcete, aby se vašimi vyznáními bavili například kolegové z oddělení IT bezpečnosti.

3. Pokud přeskočí jiskra mezi nadřízeným a podřízeným, začíná skutečný problém, ukázkový střet zájmů. Jestli jste však do toho spadli a cítíte, že má váš vztah se šéfem či šéfovou budoucnost, je na místě začít hledat nové místo. Zůstat delší dobu v této dvojroli je neprofesionální a může vás oba nakonec stát místo. Pokud takový vztah budoucnost nemá, je to ještě horší: milenecký vztah s nadřízeným je totiž možné bez nadsázky označit za pokus o profesní sebevraždu. Určitě si nemyslete, že se vám podaří váš vztah dlouhodobě utajit. Dříve či později na to někdo přijde a rozšíření této senzace po kanceláři je pak už jen otázka několika dní. Jak tím utrpí váš profesní kredit, si jistě dokážete představit.

Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama