Přejít k hlavnímu obsahu

MASTERCLASS: Láska v práci

Text: Klára Jappelová, foto: Getty Images/15.1.2018
Velkou část svého života prožijeme v zaměstnání. Není tedy divu, že právě tam vznikne mnoho vztahů. Zamilovaní lidé mají více energie, jsou motivovanější, přichází s lepšími nápady.

Na druhou stranu může vztah na pracovišti negativně ovlivnit vaše šance na povýšení, komplikovat pracovní vztahy a v případě rozchodu vám zaměstnání řádně znepříjemnit. Jak to udělat, abyste nakonec nebyli bez vztahu i bez práce?

1. Na počátku každého vztahu je obvyklá určitá míra opatrnosti a o vztazích v práci to platí dvojnásob. Nezapomeňte však, že stačí jeden kolega, který vás potká ruku v ruce – a je po tajemství. Šíření takové senzace může být škodlivější, než když svůj vztah odtajníte po pár týdnech randění sami.

2. Zkuste omezit tělesný kontakt s vaším partnerem či partnerkou v zaměstnání na minimum. V práci jste v první řadě zaměstnanci a kolegové, příliš uvolněné chování bude za chvíli ostatním na obtíž. Také láskyplná oslovení patří do doby, kdy nejste v zaměstnání, a milostná komunikace poslaná přes pracovní e-mail může být zachycena bezpečnostními filtry. Určitě nechcete, aby se vašimi vyznáními bavili například kolegové z oddělení IT bezpečnosti.

3. Pokud přeskočí jiskra mezi nadřízeným a podřízeným, začíná skutečný problém, ukázkový střet zájmů. Jestli jste však do toho spadli a cítíte, že má váš vztah se šéfem či šéfovou budoucnost, je na místě začít hledat nové místo. Zůstat delší dobu v této dvojroli je neprofesionální a může vás oba nakonec stát místo. Pokud takový vztah budoucnost nemá, je to ještě horší: milenecký vztah s nadřízeným je totiž možné bez nadsázky označit za pokus o profesní sebevraždu. Určitě si nemyslete, že se vám podaří váš vztah dlouhodobě utajit. Dříve či později na to někdo přijde a rozšíření této senzace po kanceláři je pak už jen otázka několika dní. Jak tím utrpí váš profesní kredit, si jistě dokážete představit.

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama