Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

MASTERCLASS: Firmy, kde maminkám vycházejí vstříc

Text: Klára Jappelová, foto: Getty Images/9.2.2018
Navzdory výjimečnému sociálnímu systému v naší zemi (až tříletá mateřská/rodičovská dovolená je světový unikát), čím dál větší procento žen zvažuje dřívější návrat do zaměstnání.

Výzkumy potvrzují, že navrátivší se maminky jsou velmi loajální a oddané pracovnice. Jak jim tedy vyjít vstříc?

1. Větší míra svobody. Jednou z hlavních věcí, kterou žena s  dítětem ocení, je flexibilita. Ta má v  českých firmách různé podoby. Od částečných pracovních úvazků, sdílených pracovních míst (více osob sdílí jedno pracovní místo), flexibilní pracovní doby (zaměstnankyně má možnost rozložit si v týdnu fond pracovních hodin) až po možnost práce z domova.

2. Nutnost důvěry. Při aplikování výše zmíněných postupů totiž firma může do určité míry ztratit kontrolu nad tím, co v pracovní době maminka dělá. V  hlavách vedoucích se mohou objevovat otázky, zda odvede tolik práce, kolik by měla (nebo mohla, kdyby byla „pracovníkem bez závazků“). To může být důvodem, proč výše zmíněné možnosti nejsou u nás zatím úplně běžnou praxí. S ohledem na velký přetlak zájemců o umístění do mateřské školy je další nezanedbatelnou výhodou existence firemní mateřské školy či finančního příspěvku, který lze využít například pro zaplacení chůvy.

3. Rozhovor s předstihem. Vstřícné může ale být už i chování firmy před porodem. S nastávající maminkou může řešit, zda se žena vrátit chce, kdy přibližně, či jak by si ideálně představovala své budoucí pracovní zapojení. Některé společnosti se dále s maminkami snaží udržovat kontakt i po dobu jejich nepřítomnosti. I tím dávají ženám najevo, že se s nimi i nadále počítá.

4. Pochyby jsou na místě. Každá z nás může mít mnoho pochybností, zda v pracovním prostředí obstojí, zda zvládne skloubit roli rodiče s rolí zaměstnance. Pokud k našim potřebám bude zaměstnavatel vstřícný, může tímto svým přístupem jen získat.

 

Autorka je HR Specialist Senior, Raiffeisenbank. 

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole