Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Prodejce suvenýrů z New Yorku žaluje Balenciagu. Proč, ptáte se? 

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Twitter Alyssa Vingan Klein, Unsplash/9.8.2018
Balenciaga zašla tentokrát moc daleko...

Nové módní trendy málokdy vznikají “z čistého plátna”. Designéři čerpají inspiraci z minulých trendů i z každodenního života. Výjimkou není ani Demna Gvasalia, umělecká ředitelka značky Balenciaga a zakladatelka společnosti Vetements. Ta je svým ironickým “vypůjčováním si” symbolů z popkultury i z okolního “běžného” světa dokonce proslulá. Zkrátka a dobře vezme klasický kousek a “vylepší ho” navýšenou cenou a rozsáhlým brandingem. Příkladem za všechny mohou být velmi expresionistické boty Crocks, taška Ikea či tričko DHL.  

Inspiraci se sice meze nekladou, ovšem Demna možná nyní překročila hranici, protože Balenciaga čelí soudnímu řízení týkajícího se porušení autorských práv. Ve své kolekci Resort 2018 totiž představila kabelku, která vypadala přesně jako dvojče tašky, kterou můžete pořídit v New Yorku v obchodě se suvenýry. Rozdíl v designu? Zanedbatetlný. Rozdíl v ceně? Markantní! Zatímco v dárkovém shopu ji pořídíte za necelých dvacet dolarů, Gvasaliina verze stojí dva tisíce dolarů! 

Velkoobchodník se suvenýry, společnost City Merchendise Inc., shledala podobnost čistě NEnáhodnou a rozhodla se pro razantní krok – pro soud a požaduje náhradu škody. Tvrdí totiž, že v tomto případě již nejde o inspiraci, ale o čisté plagiátorství. No uznejte sama... 

Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole