Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Nová krása v kampaních se zralými modelkami

Jan Boublík/4.2.2014

Skutečná krása nespočívá ve vrstvách make-upu, hodinách strávených ve fitness centru či soláriu, nýbrž ve své syrovosti, v charismatu a upřímnosti. Pokud vám to zní jako klišé, zkuste se zamyslet nad touhle fotkou a nad posledním klipem zpěvaček Shakiry a Rihanny. Co vám přijde více sexy?

Pokud jste se přiklonili k obrázku Jacky O’Shaughnessy, asi jste na tom stejně jako kreativci značky American Apparel, kteří zmíněnou, dvaašedesátiletou ženu obsadili coby novou tvář linie spodního prádla. Její provokativní vzhled, kterým si podobné místo doslova zaplatila, však také nestál čtvrťák. Jacky prý třicet let cvičí jógu a každé ráno si k snídani dává rajčatový džus. Ale ani jóga a rajčata nepředstavují ultimátní návod na štěstí a krásu. Zmíněná kampaň, kterou se American Apparel odvrátil od pubescentních modelek, totiž dokazuje, že krása vskutku pramení možná odněkud zevnitř. Její image lze tak jen podpořit, a taková podpora je pro život vskutku nezbytná. Své o tom vědí i ostatní zralé modelky, které se v posledních letech dostávají na výsluní.

Mezi nejznámější patří Linda Rodin, která letos oslavila pětašedesátiny. Objevila se na mnoha kampaních, mimo jiné i na té pro módní značku J. Crew. K šedivé barvě vlasů doporučuje růžovou rtěnku a proti stárnutí sedm tibeťanů každé ráno. Linda se za dobu své kariéry stala nehynoucím symbolem elegance.

Šťastný osud potkal i nejstarší modelku vůbec. Jmenuje se Daphne Selfe a s modelingem začínala v padesátých letech, kdy jí bylo dvacet let. Dnes jí je o třiašedesát let více a stále se objevuje na kampaních věhlasných značek a na stránkách módních editorialů. Stala se dokonce jednou z modelek kampaní Dolce & Gabbana a Pradu vynesla jako nikdo před ní ve fotostory s názvem Wunderkind. Narodila se ve Španělsku, a tak je jejím jediným receptem na krásu slunce.

O rok mladší sokyni pak Daphne nachází v půvabné Carmen Dell’Orefice, která patří k nejznámějším stárnoucím modelkám vůbec. Na obálce Vogue se objevila, už když jí bylo patnáct let, a modeling od té doby neopustila. Carmen je legenda a mimo jiné si zahrála v mnoha filmech. Ona a Linda pak minulý rok strhly poprask kampaní, podobnou té od American Apparel pro značku brýlí australské návrhářky Karen Walker. Tento fakt tedy potvrzuje jediné. Každý půlrok si žádá svou vlastní výstřední kampaň a značky se jako divé perou o stárnoucí modelky coby důkaz toho, že krása nemá dobu spotřeby. Nemyslíte? 

Nová krása na kampaních se zralými modelkami

Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole