Přejít k hlavnímu obsahu

MFF Karlovy Vary 2017: Den druhý

Foto a text: Alexandra Laňková/2.7.2017

Ještě v devět hodin dopoledne je kolonáda prázdná. Lidé jsou buď na prvních projekcích anebo vyspávají řádně zapitý, první festivalový den. Netrvá ale dlouho, a ač třeba se slunečními brýlemi nasazenými na očích (přesto že je spíše zatažený den) se vydávají vstříc novým prožitkům. Při čekání na projekce či doprovodný program se spousta lidí uvelebuje ve Finlandia Kokos Baru, který je v těsné blízkosti hotelu Thermal a kde mají prozíravě připravená i lehátka. Tvoří to dojem takové karlovarské Náplavky.

Jedním z lákadel dnešního dne je jednoznačně Přípitek pro dobrou věc, který se poprvé během celého festivalu koná na terase hotelu Thermal v Moët Lounge.  U hollywoodských hvězd je Přípitek pro dobrou věc tradičním rituálem. Je známý z udílení cen Zlatý globus v Los Angeles. Jedná se o oblíbenou iniciativu, kterou do festivalového života přináší oficiální šampaňské Moët & Chandon. Tento rituál zahájila modelka Daniela Peštová po boku s prezidentem festivalu Jiřím Bartoškou. Za každou slavnou osobnost, která se zúčastnila, přispěje Moët finanční částkou pro neziskovou organizaci ALSA, které se Daniela Peštová rozhodla pomoci. Organizace pomáhá lidem trpícím amyotrofickou laterální sklerózou, což je fatální onemocnění mozku, které způsobuje degeneraci buněk centrální nervové soustavy, které ovládají vůlí ovlivnitelné svalové pohyby.

Tohoto slavnostního přípitku se zúčastnily známé české tváře jako bývalá první dáma Dagmar Havlová, herečky Lenka Termerová, Klára Issová, Zuzana Stivínová, Jitka Schneiderová, Aňa Geislerová nebo modelka světového formátu Karolína Kurková. Symbolickým vhozením korku do určené vázy všechny důležité osobnosti přispěly do sbírky.

Dalším lákadlem byla Master Class Jamese Newtona Howarda, která se konala od čtyř hodin v kongresovém sále hotelu Thermal. Moderování se zhostil americký filmový kritik a historik Leonard Maltin v doprovodu skladatele Jana P. Muchowa. Publiku představil svou tvorbu a s pomocí ukázek z filmů a živé hry na klavír poodhalil tajemství komponování filmové hudby. Začínal jako pianista a ke skládání filmové hudby se dostal vlastně úplnou náhodou a nikdy dřív na to nepomyslel. Také zmínil, že oproti dřívějším dobám, kdy režiséři skladatelům důvěřovali a finální verzi hudby slyšeli teprve v nahrávacím studiu, dnes po nich požadují dema. A ty že má on velice dobré. Řekl také, že stopáž nahrané hudby se liší. Pro film Fantastická zvířata a kde je najít bylo nahráno 100 minut hudby, kdežto pro film Kathryn Bigelow to bylo jen 20 minut. Zastává názor, že hudba pomáhá vyprávět příběh a musí udržovat diváka v té správně rovině napětí. Zodpověděl také několik diváckých otázek a po skončení se ochotně podepisoval a rozdával úsměvy na všechny strany. 

FOTO: KVIFF 2017 - Den druhý

Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama