Přejít k hlavnímu obsahu

KRÁSA: Pružné tělo

Text: Veronika Štefanová/16.1.2018
Hodně jsme jedly, zahřívaly se v širokých svetrech a bylo nám fajn. V chladných měsících je třeba tělu plnit všechna přání. Slunce nás ale volá k pohybu, k radosti ze sebe. Těšte se i ze svých krásnějších křivek.

BŘICHO

Po zimě není ploché jako přistávací dráha, díky těm správným pohybům, vyhnání pečiva z kuchyně a příjemné masáži se ale jeho objem může rychle zmenšit.

S oblastí břicha je to u žen pěkně zapeklité. Je to jedno z prvních míst, kam se nám tuk v těle ukládá, a zároveň bohužel jedno z posledních, odkud při hubnutí odchází. Může za to často zvýšená hladina hormonu estrogenu v krvi, který podporuje ukládání tuku právě okolo pupíku. Pozor, estrogen pak produkuje i sama tuková tkáň! Také jsem zjistila, že krom nevhodné antikoncepce můžeme tento hormon v nezdravé míře přijímat například z kuřecího masa z velkochovů nebo z některých plastů, třeba z krabiček na oběd. Tukové zásoby ale nejsou jediným důvodem, proč se nám břicho po zimě pod šaty viditelně rýsuje. Na vině je i špatné držení zad, které souvisí s častým sezením, nošením vysokých podpatků nebo celkově povoleným hlubokým kosterním svalstvem, trenéři mu říkají core. „Nejprve je třeba posílit tělesné jádro a až potom posilovat povrchové svaly. Střed (core) je jako základní deska, na které stojí celý dům. K posílení hlubokého stabilizačního systému vám nejlíp pomůže pilates, jóga a bosa training neboli cvičení na balančních podložkách. Toto cvičení střídejte s jakoukoli aerobní aktivitou, po zimě klidně začněte nejdřív procházkami, jízdou na kole, prostě ideálně aktivitou venku na vzduchu,“ poradil mi Dominik Špiláček, šéftrenér Balance Clubu Brumlovka. Sama můžu potvrdit, že už jen při pravidelné práci s břišním dechem v rámci cvičení jógy velmi brzy uvidíte na břichu výsledky. Kdykoli si vzpomenete, doma i na ulici, srovnejte ramena, zatáhněte břicho a dýchejte jakoby do kostrče. Břicho bude okamžitě o polovinu menší. Moc dobrá je také masáž okolí pupíku olejem nebo krémem s citrusovou vůní, která vás celkově povzbudí, zatímco jemné krouživé pohyby ve směru hodinových ručiček podpoří vylučování a zmírní nateklost. Speciální jídelníček, díky kterému by bylo břicho po  pár týdnech jako pekáč buchet, bohužel neexistuje, je ale určitě dobré omezit alkohol, pečivo a sladkosti, což vám v rámci jarního detoxu koneckonců udělá dobře vždycky. Vysazení pečiva vás navíc donutí hledat jeho zdravější alternativy, nejčastěji v podobě zeleniny, ořechů, celozrnné rýže. Uvidíte, že budete mít najednou mnohem víc energie. A odpočívejte. Stresový hormon kortizol totiž zvyšuje i hladinu hormonu inzulinu, který způsobuje, že se krevní cukr ukládá v těle v podobě tuku.

PRSA

Zpevňující přípravky na prsa fungují. A úplně nejlíp v kombinaci s plaváním, jógou a denní porcí kliků. Hlavně se vyhněte nesmyslným dietám.

Krásná prsa jsou pevná prsa. Právě po zimě ale často nastartujeme nějakou bláznivou dietu, jejímž prvním efektem je to, že se nám prsa už po dvou týdnech zmenší klidně i o číslo. Rychlá ztráta objemu tukových buněk se pak podepíše i na podpůrném vazivovém systému kůže a tvary uvadnou. Prsa vám najisto zpevní sport, pevné prsní svaly jen tak něco nerozhodí. Skvělé je hlavně plavání, zkuste vždy pár bazénů s destičkou pod břichem a pohybujte jen rukama. Zdánlivě jednoduchá, ale při každodenním opakování velmi účinná je i jógová ásana zvaná pes nebo střecha, při které se ruce a nohy co nejpevněji dotýkají země, zatímco pozadí jako by vám někdo zvedal vysoko do vzduchu. A samozřejmě staré známé kliky. „Doporučuji udělat ráno a večer tři pěkné série kliků po deseti. Obměnou jsou pak kliky na posteli, které navíc blahodárně působí na celkové zpevnění postavy,“ poradila mi majitelka kliniky estetické medicíny Petra Clinic a mimo jiné instruktorka fitness a bodystylingu Petra Řehořková. Existuje nějaký speciální jídelníček pro pevnější prsa? Petra Řehoř- ková doporučuje především stravu bohatou na vitamin C, zinek a také potravinové doplňky s kolagenem a kyselinou hyaluronovou. Prsa pak pravidelně opečovávejte peelingem a  pokračujte masáží. Začněte pod prsy a krouživými pohyby kůži jemně tlačte smě- rem vzhůru, skončete až u klíčních kostí a několikrát zopakujte.

ZADEK

Mít celulitidu je normální. To ale neznamená, že by vaše pozadí nemohlo být už za měsíc hladší a pevnější. Zkuste lymfatickou masáž, balet a po ruce mějte zpevňující mléko.

Možná jste na slova celulitida a pomerančová kůže už trošku alergická. Přiznám se, že já také, protože se v posledních letech skloňují snad i v neexistujících pádech a nám ženám při tom tuhne úsměv a přicházejí pocity méněcennosti. Přitom až zhruba do osmdesátých let minulého století dolíčky na pozadí a stehnech nikdo moc neřešil. A muži už vůbec ne, dokud jsme jim především my samy nevnutily názor, že tohle je prostě příšerné. Není. Celulitida je přirozený projev ženské kůže způsobený specifickou stavbou podkožního vaziva především v oblasti zadku a stehen, které když je navíc změkčeno působením ženského hormonu estrogenu, dovoluje tukovým buňkám neomezeně narůstat a vytlačuje je směrem k povrchu kůže, kde se pak vytvářejí ony neblahé krátery. V takto postižených místech pak dochází k horšímu prokrvení a průchodu lymfy a hromadí se toxiny, což stav vaziva ještě zhoršuje a také vede k hromadění dalšího tuku. Celulitida se objevuje téměř u všech žen, nejen těch silnějších. Velkou roli totiž hraje právě nahromadění a špatný odvod toxinů, takže stavu kůže na pozadí a stehnech určitě nepomáhá časté sezení, stres, kouření, alkohol a nadměrná konzumace cukru. Proto je po zimě celulitida vždy o něco viditelnější. Naopak velice pomáhají lymfatické masáže a pohyb. Já sama nedám, co se týče dokonalého procvičení a tvarování pozadí a stehen, dopustit na klasický balet nebo port de bras, což je kombinace tance a strečinku. Fungují i hluboké dřepy, třikrát denně po dvaceti, zkuste to. Hodně udělá ale i pravidelná péče speciálními kosmetickými přípravky, ovšem podpořená pohybem a dobrým jídelníčkem, žádný přípravek na  celulitidu sám o sobě zázrak neudělá. Při každém sprchování opečujte pozadí peelingem, který kůži nejen krásně vyhladí, ale podpoří i krevní oběh a odvod toxinů. Nanášejte ho krouživými pohyby a  někdy kůži i lehce poštípejte. 

Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama
Reklama