Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Jak napsat moderní motivační dopis?

Foto: Unsplash/14.11.2018
Cíl motivačního dopisu je jednoznačný - zaujmout. Slouží k tomu ukázat se v trochu jiném světle, než jak se jevíte pouze na základě životopisu. 

Jste tím koho hledají? Ukažte na nějakých konkrétních důkazech, proč zrovna vy se hodíte na místo, o které se ucházíte. Své kompetence prokazujte především v oblastech, jež zaměstnavatel očekává od potenciálního kandidáta (najdete je v inzerátu). Přineste nová fakta – pouhým opakováním informací z životopisu ztrácí motivační dopis smysl.

JSTE FAJN ČLOVĚK
O atraktivní pozice je vždycky velký zájem. Vaším cílem je tedy navázat s potenciálním zaměstnavatelem i první „lidský“ kontakt. Váš dopis by měl vyznít sebevědomě, ale ne nafoukaně či arogantně. Zkuste se představit i jako člověk. Není na škodu být trochu osobní.

O MÍSTO MÁTE OPRAVDU ZÁJEM
Motivační dopis, jak již napovídá název, je testem motivace. Pokud máte univerzální dopis, který posíláte různým zaměstnavatelům, tímto testem motivace asi neprojdete. Prokážete znalosti nového zaměstnavatele (třeba tím, že dopis adresujete skutečné osobě, která se stará o nábor této pozice) a získáváte body k dobru.

PŘEDSTAVTE SE PŘÍBĚHEM.
Spíš než dlouhým seznamem svých předností, zkuste zaujmout příběhem. Takovým, který odráží vlastnosti, jež jsou od obsazované pozice očekávané a není na první pohled zřejmý z vašeho životopisu.

BUĎTE AUTENTIČTÍ
Nejdůležitější ze všech doporučení je nepsat pouze podle návodu, ale dát do toho kus sebe. Upřímnost a srdečný (pozor, ne familiární!) styl zanechá mnohem lepší dojem než nepřirozeně vyumělkovaný text.

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole