Přejít k hlavnímu obsahu

Burberry přestává pálit neprodané zboží a používat pravé kožešiny 

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Getty images/10.9.2018
“Moderní luxus znamená být společensky a ekologicky zodpovědný,” říká CEO Burberry Marco Gobbetti.  

Když ve své výroční zprávě, pár měsíců nazpět, společnost Burberry oznámila, že spálila neprodané zboží v hodnotě 37,8 milionů dolarů, vzbudila tak vlnu nesouhlasu enviromentálních aktivistů po celém světě. Značka toto dlouhodobě praktikuje, aby se vyhnula levnému přeprodeji módních a kosmetických produktů a udržela si svou exklusivitu. Nyní je tomu konec.  

“Tento závazek vychází z dlouhodobých cílů, které jsme stanovily v loňském roce jako součást naší pětileté agendy zodpovědnosti, která pomáhá řešit příčiny vzniku odpadu. Už nyní se snažíme recyklovat, znovu využívat a darovat k dobročinným účelům zboží, které neprodáme a této tendence se plánujeme držet i nadále a rozšiřovat ji,” uvedla značka.  

Kromě ukončení své praxe spalování “neprodejného” zboží také společnost oznámila, že nebude používat pravou kožešinu. A to počínaje nadcházející kolekcí Riccarda Tisci. V dřívějších dobách se Burberry omezovalo pouze na lišku, norka, asijského mývala a králíka. Od teď už nebude šít ani z nich, a dokonce se vyhne i angoře. Zařadí se tak mezi firmy jako Gucci, Versace, Michael Kors a další, kteřé tuto politiku již vyznávají.  

O dalších značkách, které přestali používat pravou kožešinu se můžete dočíst zde

Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama