Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Auto pro ženu už dávno není to „malé červené“. Nechte vaše služební vozidlo mluvit za vás.

Foto: Peugeot/19.11.2018
Co si vybavíte, když se řekne „auto pro ženu“? Ještě před pár lety byste si možná představili malé vozítko do města v červené barvě. Dnes se naštěstí vnímání spojení žena a auto posunulo úplně jinam. Zakořeněná představa o tom, že auta jsou hlavně mužská záležitost, zaznamenala za poslední roky značný úpadek.

Je služební auto vašim firemním benefitem? A máte dokonce možnost mluvit do toho, jakou bude mít výbavu či motor? Nebo kupujete svůj vlastní automobil? Dopřejte si kvalitu. Vždyť podle toho, s jakým autem jezdíte, vás ostatní posuzují. Ať chcete, či ne, je zkrátka součástí vaší image. Své o tom ví Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR. Dlouhá léta měl ve francouzské automobilce jakožto fleetový manažer na starosti hlavně velké a významné klienty, dnes řídí celou značku a o klientských preferencích ví hodně: „Před pár lety se ještě říkalo, že auto už nebude tvořit status postavení, ale to se nestalo. I dnes se prodávají drahé značky a modely, které jsou vnímané jako kvalitní a zvyšují společenskou prestiž svého majitele. V našem případě to vidíme v nárůstu prodeje SUV. To, s jakým autem jezdíme, o nás hodně vypovídá,“ říká Marco Venturini.

Jaké vozy tedy volí ženy dnes?
„Dnešní ženy se nebojí řídit velká auta. Malé praktické auto, které se snadno parkuje a všude se vejde, samozřejmě má stále své příznivce, ale v dnešní době si klientky často pořizují SUV. Hledají pocit bezpečí pro sebe i pro děti. Vyžadují prostor. Jsou aktivní, sportují… chtějí auto do města, na výlety, i do terénu. Volí model, který odráží jejich životní styl a pokryje jejich potřeby.“

A co krása?
„Design je samozřejmě klíčový faktor. Auto se musí líbit. A představa, že většina žen preferuje roztomilé malé tvary a výrazné barvy, je překonaná.“ Rozhodně se nevyplatí šetřit na výbavě vozu. Mnohé z nich vám dodají na sebejistotě, například Park Assist, který zaparkuje za vás, kvalitní navigace, nebo Grip Control pro náročný terén. Dle Marca Venturiniho vám pomůže i malý volant, což je poznávacím znakem moderních Peugeotů: „Malý volant oceníte hlavě ve městě. Mnohem líp se s ním manévruje, parkování je snazší a je-li třeba rychle reagovat, můžete se na něj spolehnout. Také jsem si zvykl na couvací kameru. Považuji to takřka za nutnost. Dnešní auta mají obsáhlý seznam doplňků pro bezpečnost posádky a vyplatí se ho projít a před výběrem vozu vše pečlivě zvážit.“

Jste-li začínající řidička, potěší vás, že současné bezpečnostní systémy korigují vaše chyby. Ovšem těch se nevyvarují ani zkušení řidiči. Co na to Marco Venturini? „Nedávno jsem neplánovaně otestoval Active City Brake, tedy automatické nouzové brzdění. Chvilka nepozornosti a málem jsem vrazil do auta, které přede mnou nečekaně zastavilo. Technologie naštěstí zareagovala bleskurychle a dobrzdila to automaticky. Tak to je zrovna výbava, kterou bych doporučil.“

A jaký model by vám ředitel francouzské značky doporučil? Po čem tedy podle něj ženy touží?
„Pro kategorii klientek, které volí menší vůz a musí více brát ohled na peněženku, bych doporučil kompaktní SUV Peugeot 2008. Postačí prostřední úroveň výbavy Allure, ostatně už ta má bohatou výbavu ve standardu. Vhodné by bylo přidat příplatkový Grip Control pro lehký terén. Pro kategorii zákaznic směřujících k větším autům, je ideální Peugeot 3008. Je vhodný do města, na dálnici do terénu, má ideální velikost a prostor pro všechny možné aktivity a přesto úsporný motor.“

Horkou novinkou u Peugeotu je ovšem manažerský vůz, skutečná vlajková loď – Peugeot 508. Design má až agresivní. Hodí se i pro něžnou ženu? „Proč ne!? Je nižší, sportovní a určitě i trochu agresivní. Otázkou je, na co se žena cítí. Je spousta žen, které řídí skvěle, a náš nový fastback jim určitě bude slušet.“

Kolik je ale žen, které rozhodují o nákupu manažerských vozů? „V dnešní době už poměrně hodně,“ tvrdí Marco Venturini a dodává „Hodně se to změnilo. Díkybohu!“

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole